POLITYKA ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ, ŚRODOWISKIEM ORAZ BEZPIECZEŃSTWEM I HIGIENĄ PRACY
Nadrzędnym celem Przedsiębiorstwa Handlowo- Usługowego „ZET” Marek Zapiór jest ciągłe doskonalenie świadczonych usług tak aby jak najszybciej i jak najlepiej zaspakajać potrzeby swych Klientów, w sposób zapewniający całkowite bezpieczeństwo ludzi, mienia i środowiska.
Zarządzanie Zintegrowanym Systemem realizujemy w oparciu o funkcjonujący i udokumentowany system spełniający wymagania norm PN-EN ISO 9001, PN-EN ISO 14001 oraz PN-ISO 45001.
Politykę realizować będziemy poprzez:
- ciągłe doskonalenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania;
- ustanawianie celów Jakości, Ochrony Środowiska, BHP i planowanie zadań w oparciu o wyniki kontroli;
- spełnianie wymagań prawnych dotyczących Organizacji w obrębie wszystkich zintegrowanych procesów;
- ciągłe dążenie do zarządzania procesami w sposób minimalizujący wystąpienie niezgodności;
- dążenie do stosowania nowoczesnych rozwiązań technicznych;
- ciągłe szkolenie i podnoszenie kwalifikacji pracowników, wpajanie poczucia odpowiedzialności za jakość na wszystkich stanowiskach pracy;
- zaangażowanie wszystkich pracowników w doskonalenie organizacji pracy oraz świadomość każdego pracownika o jego roli w sprawnie funkcjonującego Zintegrowanego Systemu Zarządzania i na rzecz ochrony środowiska jak również poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy;
- dążenie do stałej poprawy stanu bhp i zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska naturalnego;
- efektywnego zarządzania ryzykiem/szansą poprzez identyfikację, analizę i monitorowanie pojawiających się zagrożeń/możliwości pod kątem zapobieżenia niepożądanym lub wykorzystania pożądanych skutków;
- zobowiązanie Najwyższego Kierownictwa do zapewnienia zasobów niezbędnych do efektywnego zarządzania ryzykiem/szansą i spełnienia oczekiwań stron zainteresowanych.
W zakresie podejmowanych działań na rzecz bezpieczeństwa i higieny pracy deklaruje, że nadrzędnym celem jest:
- ochrona zdrowia i życia pracowników;
- zapobieganie wypadkom przy pracy, oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym;
- zapobieganie wystąpieniu chorób zawodowych;
- przestrzeganie przepisów prawa i innych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy;
- doskonalenie działań na rzecz zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków na każdym stanowisku pracy;
- podnoszenie kwalifikacji pracowników i angażowanie ich w działania na rzecz BHP;
- identyfikowanie zagrożeń i czynników szkodliwych, ich oceny i podejmowania działań w celu ograniczania ryzyka zawodowego;
- konsultowanie i uczestnictwo pracowników w zakresie opracowania, planowania, wdrażania, oceny wyników i działań na rzecz poprawy systemu zarządzania BHP.
Wszystkie opisane powyżej cele Polityki Jakości spięte klamrą Zintegrowanego Systemu Zarządzania gwarantują stały rozwój Organizacji oraz coraz lepsze przystosowanie do zmieniających się warunków.